HMS og velferd

Felleslunsj for vitenskapelige ansatte

Bli kjent med kollegaene dine! Fakultetsledelsen inviterer alle vitenskapelige ansatte, fra PhD-kandidater til professorer, til felles lunsj onsdag 28 .02, kl. 11:30 i EITRI. Hensikten er rett og slett å møtes på tvers av fagmiljøer og institutter slik at vi blir bedre kjent med hverandre. Enkel lunsj serveres. Påmelding er ikke nødvendig
I vår vil det bli arrangert felleslunsjer 03.04, 08.05, 12.06, kl. 11:30 i EITRI.
Velkommen! Hilsen dekanatet

Joint Lunch for Academic Staff

Get to know your colleagues! The faculty leadership invites all academic staff, from PhD candidates to professors, to a joint lunch on Wednesday, February 28th, at 11:30 in EITRI. The purpose is simply to meet across disciplines and departments to get to know each other better. Sandwiches will be served. No registration is needed.
This spring, joint lunches will be organized on 04/03, 05/08, 06/12, at 11:30 in EITRI.
Welcome! Greetings from the faculty leadership

Det gode arbeidsmiljø:
Likestilling – mangfold – inkludering

Vernetjenesten inviterer til årets første frokostseminar om det gode arbeidsmiljø med fokus på likestilling, mangfold og inkludering.
Gjennom frokostseminarserien Arbeidsliv i endring – hva med arbeidsmiljøet? ønsker vernetjenesten ved UiB å sette søkelys på betydningen av faktorer som bygger et godt arbeidsmiljø. Årets første frokostseminar har temaet: Likestilling, mangfold og inkludering.
Det gode arbeidsmiljø: Likestilling – mangfold – inkludering | Ansattsider | UiB
08.03.2024 – 08.3010.00, Zoom

Invitation to dialogue meeting

UiB wants to offer a meeting place for those affected by the war between Israel and Hamas in Gaza, and who feels the need to come together to share experiences, and give input to the university management. In order for employees and students to be able to share concerns and thoughts in a good way, there will be two gatherings. One gathering for Palestinian employees and students, or with ties to Palestine, and one gathering for Israeli employees and
students, or with ties to Israel. Simple serving. Please see this letter with invitation and registration:
Invitasjon dialogmøte
Best regards,Margareth Hagen
Rector

Ny søknadsperiode for velferdshyttene sommeren 2024

Du kan nå legge inn søknad om ønsket periode på velferdshyttene for sommeren 2024, i perioden 30.juni til 18.august.
Ved søknad om hytte må man prioritere både ønsket hytte og ønsket periode. Dersom man blir tildelt en hytte må man enten bekrefte eller avbestille perioden. For å avbestille må du følge linken i tildelingsmailen og så registrere din avbestilling der. Hyttene blir ikke avbestilt automatisk om du bare unnlater å bekrefte bestillingen.
Avbestillingsfrist for tildelt hytte er 30 dager før leieperiodens start, for å unngå gebyr for avbestilling. Man må benytte UiBs elektroniske hyttesystem (https://reg.app.uib.no/hytter) ved å logge seg inn med sitt UiB-brukernavn og passord. Ved første gangs søknad om hytte må man legge inn litt informasjon. Søknadsskjema og informasjon om hyttene finnes også på Ansattsidene under Mitt ansattforhold – Velferd – Velferdshytter.
Søknadsfristen er 17.03.24. Trekningsdato er 20.03.24.
Vinnerne får tilsendt informasjon på e-post. Spørsmål vedr hyttene kan rettes til Eiendomsavdelingen via UiB hjelp.

 

New application period for the cabins – the summer of 2024
You can now apply for the desired period at the welfare cabins for the summer of 2024, in the period June 30 to August 18. When applying for a cabin, one must prioritize both the desired cabin and the period. If you are allocated a cabin, you must either confirm or cancel the rental period. In order to cancel your booking, you must follow the link provided in the confirmation email and then register your cancellation. It is not enough to simply refrain from confirming your booking. Cancellation deadline for allocated cottage is 30 days before the start of the rental period to avoid cancellation fee. You must use the electronic cabin system (https://reg.app.uib.no/hytter) by logging in with your UiB username and password. When applying for the first time, you must enter some information. All applications must be registered in the electronic cabin system to enter the draw. The application form and information about the cabins can also be found on the employee pages below Employment conditions – Welfare – Cabin hire
The application deadline is March 17. Draw: March 20.
The winners will get information by email. Questions about the cabins can be directed to The Estate and Facilities Management division via UiBhelp.

News from international HR UiB

Newsletter: Newsletter – February 2024.pdf (uib.no)

Førstehjelpskurs i HMS-portalen

Kommende arrangement for HMS-portalen | Universitetet i Bergen (uib.no)